Snø! - og situasjonen for Løypeforeningen

En gladmelding er at Løypeforeningen har inngått avtale med Toril på Jokerbutikken om at kontingent kan betales direkte når man handler, og så vil pengene bli overført til Løypeforeningen i etterkant. Dette håper vi gjør det lettere å få betalt kontingenten, og forhåpentligvis vil også flere bidra. Slik situasjonen er i dag er det under en tredjedel av hyttene på Nerskogen som betaler kontingent.

Den andre gladmeldingen er at det har kommet en god del snø på Nerskogen. Det er kjørt løyper ved Skarvatnet, men vi må avvente litt for Nerskogen. En av årsakene til dette er den anstrengte økonomien. Forrige sesong ble det utført grunnarbeid i løypa over mot Svahøkrysset. Videre er det slik at avtalen som ble inngått da «Nerskogmaskina» ble innkjøpt i 2015 er slik at Nerskogen Løypeforening skal betale 140 000 kroner per år for nedbetaling av det rentefrie lånet gitt av Rennebu kommune. Dette har medført at vi ikke har vært i stand til å betale IL Snøhetta for all kjøringen forrige sesong. Løypeforeningen har søkt både Oppdal kommune og Rennebu kommune om økonomisk støtte. Oppdal kommune har avslått søknaden vår, mens Rennebu kommune vil behandle søknaden 8. november. Vi håper på økonomisk støtte for å kunne betale restbeløpet for kjøring til IL Snøhetta. Det vil ikke bli kjørt løyper på Nerskogen før vi har gjort opp for oss for forrige sesong.