Gladmelding 2

Nerskogen Løypeforening inviterte ordfører Ola Øie, varaordfører Marit Bjerkås og rådmann Birger Hellan til møte søndag 13. oktober. Fokus for møtet var den akutte økonomiske situasjonen i Løypeforeningen, det langsiktige økonomiske perspektivet, og forutsigbarhet knyttet til f eks grunneieravtaler for løypekjøring.

Rennebu kommune kunne ikke i denne omgang gi noen tilleggsbevilgning ut over innvilget søknad på 25 000 kroner. Kommunen opplyser om at det jobbes med å øke bevilgingene til løypekjøring i 2017, noe som Løypeforeningen ser svært positivt på.

IL Snøhetta, Oppdal kommune og Rennebu kommune møtes i nær framtid for å reforhandle avtalen(e) med sikte på å få til en betalingsmodell som er lik i de to kommunene. Rennebu kommune og Snøhetta er enige om at de skal løse evt. likviditetsproblemer for Nerskogen Løypeforening i starten på sesongen slik at løypekjøringa på Nerskogen kommer igang ved sesongstart uten forsinkelser.

Alt ligger derfor nå til rette for at det blir løypekjøring til vinteren. Løypeforeningen er svært fornøyd med at kommunen gir oss en hjelpende hånd i den vanskelige situasjonen vi er inne i. Løypeforeningen er også svært fornøyd med samarbeidet med IL Snøhetta for å finne gode løsninger. Nå er det opp til værgudene å hjelpe oss med snø og kulde før vi kan spenne på oss skiene.

Hvor mye kjøring det blir til vinteren er i hovedsak bestemt av hvor mange som betaler kontingent. Jo flere som betaler kontingent, jo bedre løyper blir det. Lenke til informasjon om betaling av kontingent finner du her.