Løypeforeningen - Snøhetta løypedrift - Dale Maskin

Dale Maskin har lagt ut på sin hjemmeside  at de ikke lenger har ansvar  for kjøring på Nerskogen. Det er riktig, og det er ikke noen dramatikk i det. Siden Nerskogen Løypeforening ikke har egen tråkkemaskin eller sjåfører, har Løypeforeningen kjøpt kjøring fra Snøhetta løypedrift. Snøhetta løypedrift har på sin side inngått avtale med Dale Maskin om både kjøring av tråkkemaskinene og  vedlikehold av disse. Snøhetta løypedrift eier alle løypemaskinene, både den som står på Nerskogen, og de tre som brukes på Oppdalssiden.

For Nerskogen er det nå inngått en spesiell avtale hvor en sjåfør er fristilt fra Dale Maskin og skal i utgangspunktet kun kjøre på Nerskogen. Dette gjør at Løypeforeningen har mye større kontroll på når vi kan få kjørt. Det er fortsatt Dale Maskin  som har  ansvar for vedlikehold av tråkkemaskina som står på Nerskogen.

Resultatet av dette har vi allerede sett ved at det både på fredag og nå på tirsdag har vært mulig å få kjørt til Vaulan og runden opp til Hestvatnet/Furusjøen.