Status 24.2

I løpet av kvelden i går har det kommet mer snø, og tråkkemaskina er i arbeid. Hovedløypa er kjørt, og det er gjort forberedelser for Saltdalshytta Skienern som starter ved Granasjøen morgen, lørdag 25. februar. Nå klokka 12 er maskina på veg sørover.

Løyeforeningene oppforder alle som ikke selv skal gå skirennet om å komme seg ut i løypa for å heie på løperne. Rennet starter fra Granasjøen kl 10:00, og de raskeste forventes å passere Sørøyåsen halv elleve før de hastere videre langs Nerskogsløypa mot Svahøkrysset. Målgang er på Grøtsætra. Det er viktig at de som er ute i løypa for å heie viser hensyn!

Det er meldt lett bris, fem kuldegrader og mulighet for litt sol under rennet. Løypeforeningen håper på en fantastisk turopplevelse for de som går rennet, og de som ser på. Det øker sjansen for at Saltdalshytta Skienern også legges i våre løyper kommende år.

Det er meldt litt snø i dag, mens det forventes oppholdsvær og litt sol lørdag og søndag. Løypeforeningen ønsker alle sammen en fin avslutning på vinterferien, og håper alle er fornøyd med forholdene i løypene.

For de som ikke har betalt kontingenten på 500 kroner for denne sessongen minner vi om at kontonummmert er 4260 71 02567 for betaling i nettbank. Det enkleste er kanskje å betale konintegenten i kassa på Jokerbutikken på Nerskogen.

Joker-Nerskogen