Status, 11. desember 2020

Publisert av Jørn Vatn den 11.12.20.
I dag gjøres det et forsøk på å trekke den havarerte tråkkemaskina til vei. Den skal kjøres til Oppdal for å tørkes opp. Videre skal den sendes til importøren på Lillestrøm for en grundig sjekk.

Snøhetta har, som det står i Opp, fått en flunkende ny maskin. Den vil bli satt i drift når det kommer mer snø. Foreløpig er det derfor bare en maskin for å betjene løypene i Oppdal og hos oss på Nerskogen. Dersom det går greit med dagens jobb ved Furusjøen, er vi lovet at det tas en runde i Nerskogsløypa. Men vi håper at alle har forståelse av at kjøring av Nerskogsløypa ikke er førsteprioritet i disse dager.

I følge løypeansvarlig er forholdene i Nerskogsløypa fortsatt bra. Selv med temperaturer rundt null grader, har snøen ikke krympet så mye.

Merk at på nedkjøringen fra Sørøyåsen ned mot der Skrikdalsløypa tar av er det en bekk som krysser løypa. Det er lagt i et rør her, men det kan være litt vanskelige forhold, så obs obs.

Høgtrykket i øst holder fortsatt lavtrykkene i sjakk. På storm.no meldes det stort sett kuldegrader helt fram til jul. Det lover godt, selv om det kan være litt usikkerhet mht tråkking framover.